وبلاگ آموزشي در زمينه كسب وكار اينترنتي و موفقيت
آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 9
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كوهنوردي دقيقاً چيست؟

از نظر فني هركسي مي تواند تا بالاي كوه راه برود ، اما اين باعث نمي شود كه او كوهنورد باشد. كوهنوردي را مي توان صعود از هر تپه يا كوهي توصيف كرد كه در آن شيب و شدت زمين به نوعي صعود و استفاده مداوم از تجهيزات فني نياز دارد.

در تابستان اين تجهيزات مي تواند شامل كلاه ايمني ، طناب ، مهار ، كارابينر و تجهيزات صعود محافظ باشد و در زمستان شامل افزودن كرامپون ، تبر يخ و تجهيزات حفاظتي يخ نوردي خواهد بود.

كوهنوردي ناگزير شامل دوره هايي از پياده روي بر روي تپه خواهد بود اما آنچه اين دو فعاليت را متمايز مي كند اين است كه آيا براي رسيدن به هدف خود نياز به استفاده از تجهيزات فني داريد: قله!

چگونه مي توانيد از كوهنوردي بهره مند شويد؟

كوهنوردي فوايد بيشماري دارد. واضح ترين مزايا ، بهبود آمادگي جسماني و آمادگي قلبي عروقي و همچنين كاهش چربي بدن از طريق ورزش هوازي است. برخي ديگر از مزاياي كمتر آشكار يا "كمتر ملموس" عبارتند از: افزايش اعتماد به نفس شخصي و مهارت هاي كار گروهي ، كه از آنها در زندگي كاري و شخصي خود استفاده مي كنيد بدون اينكه حتي متوجه آن باشيد!

چرا كسي مي خواهد اين كار را انجام دهد؟

از اكثريت كوهنوردان بپرسيد چرا اين ورزش را دنبال مي كنند و بسياري براي يافتن پاسخي منطقي تلاش مي كنند كه چرا ساعت ها ، روزها و گاهي ماه ها را به طور عمده به صعود از توده سنگ اختصاص مي دهند! اما كوهها به دلايل مختلف هميشه جذابيت قابل توجهي براي مردم داشته اند.

كوهها چالشي براي ماجراجويان ، رهايي براي عارف و عرصه اي براي ورزشكاران به شمار مي روند. افراد مختلف به دلايل مختلف به فعاليتهاي مختلف كشانده مي شوند ، بنابراين چه چيزي باعث مي شود كسي به كوهنوردي برود؟ كوهنوردي به همان اندازه كه يك فعاليت فيزيكي است ، يك فعاليت روحي است. غالباً شما شادي و غم شخصي ، پيروزي و شكست را تجربه خواهيد كرد ، اما هميشه اين روحيه را براي غلبه بر غيرقابل حل توسعه مي دهيد. تعداد كمي از افراد بيدار مي شوند و تصميم مي گيرند كوهنوردي را تجربه كنند ، بيشتر اوقات طبيعي است كه يك كوهنورد يا يك صخره نورد لذت بيشتري را دنبال كنند.

چقدر زمان مي برد؟

يك مسير كوهنوردي مي تواند به اندازه چند ساعت صعود كوتاه باشد تا به قله برسيد و سپس با پايين آمدن به پايين برسيد. اين مي تواند به صعودهاي يك روزه يا چند روزه گسترش يابد. از سوي ديگر ، مسيرهاي كوهنوردي به معناي واقعي كلمه ماه ها طول مي كشد. اما به ياد داشته باشيد ، كيفيت صعود فقط توسط ارتفاع صعود تعيين نمي شود ، بلكه تعدادي از عوامل ديگر نيز تعيين مي شود.

بسياري از كوهنوردان وسواس زيادي براي "بسته بندي" برخي از قله هاي 8000 متري جهان (5 مايل) (همه در هيماليا) دارند. برخي از مسيرهاي چالش برانگيز اما لذت بخش تر در بسياري از قله هاي ديگر جهان يافت مي شوند. فاصله بسيار زياد برخي از قله هاي كوهستان جهان بدين معناست كه هيچ وسيله نقليه نمي تواند شما را به راحتي به مسير خود برساند يعني تنها راهي كه هفته ها پياده روي در آن وجود دارد.

هنگامي كه در كوه هستيد ، صعود در ارتفاع به اين معني است كه بايد زمان لازم را نيز گذاشت تا بدن بتواند در محيطي نازك با اكسيژن كمتر كار كند و سازگار شود (هر صعودي بيش از 5000 متر يا 1.86 مايل مي تواند به اندازه كافي بلند تلقي شود تا مشكلات مربوط به ارتفاع را ايجاد كند. )

كوهنوردي چه حسي دارد؟

كوهنوردي اغلب طيف كاملي از احساسات را شامل مي شود و گاهي اوقات همه آنها مي توانند به طور همزمان با هم برخورد كنند! كلمات نمي توانند حس آزادي را كه هنگام صعود از كوه به دست مي آوريد توصيف كنند. اين واقعاً يك تجربه معنوي است كه باعث مي شود احساس كنيد واقعا زنده هستيد! شما چيزهاي زيادي در مورد خودتان خواهيد فهميد ، برخي از نقاط قوت دروني كه حتي نمي دانستيد وجود داشته اند و همچنين نقاط قوت جديدي را ايجاد كرده ايد.

در هر صعودي اوقات خوب و بد نيز وجود خواهد داشت ، اين همان چيزي است كه باعث مي شود اين ورزش شخصاً چالش برانگيز و شخصيت ساز باشد. ممكن است زماني را تجربه كنيد كه از خود بپرسيد "چرا اين كار را مي كنم؟" اما آن لحظات به جاي احساسات موفقيت بزرگ جايگزين مي شوند كه براي هميشه براي شما باقي خواهند ماند.

چه كسي مي تواند كوهنوردي انجام دهد؟

هيچ مانع سني براي ورود به دنياي كوهنوردي وجود ندارد (افراد زير 16 سال بايد به وضوح تحت نظارت يك بزرگسال واجد شرايط باشند). تنها مانع واقعي كوهنوردي نياز به سطح متوسطي از آمادگي جسماني است اما حتي با پيشرفت در ورزش و سخت شدن و پايدارتر شدن مسيرها ، اين امر نيز توسعه مي يابد.

آيا براي شركت در كوهنوردي بايد دوره اي را بگذرانيد؟

كوهنوردي پيگيري است كه هرگز نبايد بدون درك خوب جنبه هاي مختلف مختلف ، از خواندن نقشه و مهارت هاي ناوبري گرفته تا طناب كشي و درك آب و هواي كوهستان ، انجام شود. دوستان غالباً يكديگر را آموزش مي دهند و دانش خود را به ديگران منتقل مي كنند ، اما زمان و پول سرمايه گذاري شده در يك دوره بيش از آن است كه به خوبي هزينه شود. قيمت دوره ها بسيار مناسب است و قطعاً بايد رزرو را با يك سازمان معتبر ارائه دهيد كه مشاوره تخصصي ارائه مي دهد.

انواع كوهنوردي

سبك ها يا روش هاي مختلف كوهنوردي در طول سالها تكامل يافته است. انگيزه اصلي پشت اين تحول در سبك هاي صعود ، پيشرفت گسترده در تجهيزات كوهنوردي بوده است.

ظهور امثال Gore-tex ، پلاستيك هاي سبك وزن سبك ، فيبر كربن ، آلياژهاي فلزي بسيار قوي اما سبك وزن ، غذاهاي پرانرژي از پيش بسته بندي شده و اجاق ها و چادرهاي بهبود يافته ، همه به اين معني است كه صعودهاي بزرگ و آهسته به سبك اعزامي سال گذشته در حال حاضر جاي خود را به صعودهاي سبك وزن سريع داده است. مسيرهايي كه روزها با استفاده از تجهيزات قديمي و روشهاي صعود چند روز به طول مي انجاميد ، اكنون در عرض چند ساعت صعود مي شوند!

سه نوع كلي كوهنوردي در حال حاضر وجود دارد:

كوه نوردي

  • كوه نوردي نوعي كوهنوردي است كه در ابتدا توسط راهنماي كوهنوردان توسعه يافته بود اما اكنون براي صعود به مسيرهاي "سطح پايين" (زير 5000 متر يا 3.1 مايل ارتفاع) بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.
  • اكثر مسيرهاي كوهنوردي در سراسر جهان به عنوان كوهنوردي سطح پايين (زير 5000 متر) طبقه بندي مي شوند.
  • نسلهاي قبلي كوهنوردي تجهيزات زيادي را حمل مي كردند و بسياري از حوادث ناشي از وزن زياد كيت حمل و پيشرفت آهسته صعود بود.
  • ماهيت پشت كوهنوردي به سبك آلپ اين است كه به سرعت با حمل حداقل تجهيزات حفاظتي كوهنوردي و تجهيزات بيواك حركت كنيد ، وزن خود را به حداقل برسانيد و اين نگرش را رعايت كنيد كه "سريع ايمن است".
  • كوه نوردي مستلزم آن است كه همه اعضاي حزب بتوانند با سرعت و شايستگي از زمين هاي دشوار حركت كنند.

كوهنوردي در ارتفاع زياد

  • كوهنوردي بالاي 5000 متر متاثر از ارتفاع ، آب و هوا ، دسترسي و صعود مداوم بر روي برف و يخ است.
  • كوهنوردي در ارتفاعات بالا مستلزم تركيبي از عزم ، صبر ، نترس ، احتياط ، برنامه ريزي دقيق اما توانايي تصميم گيري سريع است.
  • به طور سنتي اين نوع كوهنوردي براي حمل مقادير وسيعي از تجهيزات و مواد غذايي بيوواك و ايجاد اردوها در ارتفاعات مختلف در صعود ، از روشهاي اعزامي يا "محاصره" استفاده كرده است ، كه به اعضاي حزب اجازه مي دهد با تغييرات ارتفاع سازگار شوند.
  • كوهنوردي به سبك آلپ در حال حاضر در حال ورود به دنياي كوهنوردي با ارتفاع زياد است و بسياري از مسيرهاي يك روزه در حال حاضر تنها در چند ساعت صعود مي كنند. اما ، صعودهاي سريع و سبك را هيچ كس نمي تواند انجام دهد زيرا اكثر مردم تسليم دستاوردهاي سريع ارتفاع مي شوند. همچنين صعودهاي سبك وزن در صورت خرابي خطرات زيادي را به همراه دارد.

كوهنوردي فوق العاده سبك

  • مخصوص كوهنوردان جسورتر ، جايي كه كوهنوردان از قله هاي بلند ارتفاع بالا مي روند ، با استفاده از تجهيزات سبك وزن مدرن در زمانهاي بسيار كوتاه.

توصيه مي شود با كوهنوردي آلپ شروع كنيد ، زيرا غواصي در انتهاي عميق مي تواند عوارض جانبي شديدي داشته باشد. با ارتفاعات كمتر با مسيرهاي آسانتر شروع كنيد و به تدريج با افزايش تجربه ، مسير خود را ارتقا دهيد.

منبع

 
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۷:۳۲ ] [ محمد ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی