وبلاگ آموزشي در زمينه كسب وكار اينترنتي و موفقيت
آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آشنايي با مراحل كارتن سازي

صنعت كارتن سازي مانند صنايع غذايي، كشاورزي و غيره يكي از صنايع مهم و بزرگ به حساب مي آيد در گذشته به دليل نبود تكنولوژي، كارتن سازهاي كمتري در كشور وجود داشت اما امروزه شركت هاي توليد كننده كارتن زيادي در كشور ايجاد شده اند و از طرفي در بازار مصرف كننده نيز از اين محصول بسته بندي استقبال زيادي شده است. در اين مقاله تصميم داريم به معرفي مراحل كارتن سازي و دستگاه هاي كارتن سازي به پردازيم اما ابتدا بياييد با كارتن و اهميت آن بيشتر آشنا شويم.

 

كارتن ها يكي از محصولات اصلي صنعت بسته بندي هستند. در دنياي امروز بسياري از توليد كنندگان از كارتن به عنوان يك بسته بندي لوكس و مقاوم براي محصولات خود استفاده مي كنند. كارتن از سه لايه كاغذ ساخته مي شود كه دو لايه رويي و زيري آن كاغذ صاف يا كاغذ لاينر است و براي لايه مياني آن از كاغذ كنگره دار يا اصطلاحا كاغذ فلوتينگ استفاده مي شود.كارتن ها از نظر چاپ به دو نوع چاپ فلسكو (چاپ روي كارتن) و كارتن هاي لمينتي تقسيم مي شوند.

 

نكته : كاغذ فلوتينگ يا كاغذ كنگره دار يك نوع كاغذ محكم و ضخيم است كه از خشك كردن خمير قهوه اي به دست مي آيد. بد نيست بدانيد كه خمير قهوه اي نيز به وسيله ضايعات كشاورزي تحت شرايط خاصي توليد مي شود.

تفاوت توليد كارتن هاي چاپي با كارتن لمينتي

در توليد كارتن هاي چاپي مثل بسته بندي مواد غذايي يا معمولي ابتدا با توجه به محصولي كه قرار است بسته بندي شود اندازه كارتن مشخص مي شود سپس همزمان با توليد كارتن، دستگاه فلسكو طرح مورد نظر را بر روي كارتن چاپ مي كند. در نظر داشته باشيد اگر كارتن شكل ساده اي داشته باشد به وسيله دستگاه توليد مي شود اما اگر كارتن داراي شكل خاصي بود بايد قالب دايكاتي يا قلب روتاري تهيه شود و توسط آنها كارتن توليد شود.

 

اما در توليد كارتن لمينتي ابتدا طرح مورد نظر توسط دستگاه چاپ افست بر روي مقوا چاپ مي شود سپس پوستر يا همان مقواي چاپ شده توسط چسب سيليكات بر روي كارتن چسبانده مي شود. بعد از اتمام اين مراحل فرآيند كارتن سازي شروع مي شود. به تكنيك چسباندن مقواي چاپ شده بر روي كارتن لمينت گفته مي شود.

 

دقت داشته باشيد كارتن هاي چاپي نسبت به كارتن هاي لمينتي از كيفيت چاپ و استحكام كمتري برخوردار هستند.

 

آشنايي با مراحل كارتن سازي

اولين چيزي كه در نگاه اول توجه مشتري را به خود جلب مي كند بسته بندي محصول است كه نقش ويژه اي در فروش يك محصول دارد. ممكن است يك محصولي از كيفيت بالايي برخوردار باشد اما به دليل بسته بندي نامناسب آن نسبت به محصولي كه كيفيت پاييني دارد اما از يك بسته بندي شيك و لوكسي برخوردار است فروش كمتري داشته باشد. به همين دليل است كه امروزه بسياري از توليد كنندگان از كارتن به عنوان بسته بندي شيك و مدرن براي كالا هاي خود استفاده مي كنند. اما بسته بندي كارتني علاوه بر بازاريابي و فروش بر روي حفظ و نگهداري محصول، كاهش هزينه بسته بندي، مقاومت در برابر ضربه نيز موثر است. در اين قسمت از مقاله تصميم داريم شما را با نحوه توليد كارتن آشنا كنيم با ما همراه باشيد .

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۰:۴۶ ] [ محمد ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی