وبلاگ آموزشي در زمينه كسب وكار اينترنتي و موفقيت
آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 9
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 خريد كادو تولد مردانه

 

فاداري مفهومي است  خريد كادو تولد مردانه كه در ارتباط با بالاترين سطح ارتباطي است كه برندها مي توانند با مشتريان خود ايجاد كنند. ايجاد وفاداري طولاني مدت و پايدار مشتري ، هدف اوج هر سازمان است. اين يك حالت ذهني است كه با احساسات تقويت مي شود ، رشد سهم كيف پول را تحريك مي كند ، ارزش مشتري سالانه را افزايش مي دهد و مي تواند براي جلوگيري از ايجاد خستگي ، از پس مشكلات سطح خدمات برآيد.

مشكل اين است كه بيشتر بازاريابان كلمه "وفاداري" را با "برنامه" وفاداري يك شركت مرتبط مي كنند. و گرچه هر شركتي به يك استراتژي  خريد كادو تولد مردانه خوب مشتري مدون ، برنامه ريزي شده و اجرا شده نياز دارد ، اما همه به يك برنامه وفاداري احتياج ندارند. برنامه وفاداري صرفاً وسيله اي براي رسيدن به هدف ، وسيله اي براي امكان مبادله ارزش يا فراهم آوردن چارچوبي براي سنجش مالي است.

اگر مي خواهيد وفاداري مشتري را خارج از محدوده يك برنامه ساختاري رسمي ايجاد كنيد ، چه مي كنيد؟ آيا روش هاي ديگري براي ايجاد تعامل مشتري وجود دارد؟ تماس يا فروش بعدي را ايجاد كنيد. حل مشكلات خدمات ؛ يا مسائل رضايت مشتري را تعمير كنيد؟

ممكن است تعجب كنيد اگر بدانيد كه هديه دادن جواب اين است. تأثير روانشناختي هديه دادن  خريد كادو تولد مردانه ، هنگامي كه با طراحي خاص ايجاد و تحويل داده شود ، تأثير زيادي بر رفتار مشتري دارد. در مقابل يك برنامه وفاداري ، هديه دادن يك روش مقرون به صرفه براي دستيابي به نتايج ملموس و قابل توجه است.

هديه دادن به عنوان يك تاكتيك بازاريابي نرم به نظر مي رسد ، تا زماني كه علم را ببينيد

 

ترميم روابط مشتري خراب كار ساده اي نيست. اعتماد سازي دشوار است اما شكستن آن آسان است. تحقيقات مربوط به مصرف كننده كه از دوران همه گيري بيرون آمده است ، نشان مي دهد مصرف كنندگان به طور فزاينده اي با نحوه رفتار با مارك هاي خاص سازگار هستند. به عنوان مثال ، بيمه كشاورزان در كاهش حق بيمه اتومبيل زماني كه مصرف كنندگان بيشتر به آنها احتياج داشتند در حالي كه ديگران از جمله ايالت مزرعه نيز اين كار را بعداً انجام دادند ، شخصيتي كينه توزانه را به سمت مشتري خود پيش بردند. اگر اين تحقيق صحت داشته باشد ، تصميمات مربوط به تجديد تمايل به برند دوستانه  خريد كادو تولد مردانه تري دارد.

شارين لِرِر ، تحقيقات SVP در فارستر ، راه پيش رو را خلاصه كرد. "براي خروج موفقيت آميز از اين بحران جهاني ، مارك ها بايد تجربياتي را ايجاد كنند كه به آنها كمك كند تا در سطح عاطفي با مشتريان خود درگير شوند."

مراقبت از مشتري در حال تبديل شدن به يك عملكرد پيچيده تر براي ارائه است ، و با روي آوردن مارك هاي مختلف به كانال هاي آنلاين (ديجيتال) خطر بي چهره ، بي شخصيت بودن و در نهايت قطع ارتباط با مشتري وجود دارد. استراتژي هاي هديه سازي استراتژيك و شخصي مي توانند به حفظ ارتباط شخصي با مشتريان براي حفظ روابط كمك كنند در حالي كه از فناوري و كانال هاي ارتباطي ديجيتال براي اجراي روزمره تجارت استفاده مي كنند.

ما فقط اين را نمي گوييم ، ما برخي شواهد علمي نيز براي كمك به شما در درك مزاياي استراتژي هديه دادن داريم.

علوم اعصاب هديه دادن

 

يك گزارش مهم در مورد علوم اعصاب هديه ، منتشر شده توسط روانشناسي امروز ، نشان داد كه  خريد كادو تولد مردانه دادن راهي قدرتمند براي ايجاد لذت شخصي بيشتر و بهبود سلامت كلي است. شناسايي عوامل محرك عصبي شيميايي شادي كاملاً آسان است - دوپامين ، سروتونين و اكسي توسين خوشبختي Trifecta مغز را تشكيل مي دهند. هرگونه فعاليتي كه توليد اين مواد شيميايي عصبي را افزايش دهد باعث افزايش روحيه مي شود. واقعا به همين سادگيه. همه بخشش ها معجزه مي كنند ، نه فقط پول نقد كه سالي يك يا دو بار داده مي شود.

علوم اعصاب قدرشناسي

 

خوب ، بنابراين دادن احساس خوبي به فرستنده مي دهد. گيرنده چطور؟

در يك مطالعه علمي كه در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي (USC) انجام شد ، محققان با استفاده از فناوري تصويربرداري fMRI طيف وسيعي از تجربيات را كه افراد در زمينه هديه دادن تجربه كرده اند ، مطالعه كردند. نتايج اين مطالعه دانشگاهي و ديگر نتايج مشابه به اين نتيجه رسيد كه احساسات قدرشناسي شديدي را مي توان با هدايايي كه به طور عمده دو معيار را برآورده مي كنند ، ايجاد كرد: (1) آنها در نتيجه تلاش واقعي درك شده از طرف اهدا كننده به وجود مي آيند و (2) ارزشمند هستند و تحقق مي يابند نيازهاي مهم براي گيرنده (Tesser و همكاران ، 1968).

شما شنيده ايد كه در مورد تأثير هديه دادن گفته است "اين فكر مهم است". اكنون مي توانيم اطمينان داشته باشيم كه علم ، به ويژه تحقيق در روانشناسي رفتاري ، به توضيح پاسخ هاي مثبت مردم به هديه دادن كمك مي كند. همان ارتباطات عاطفي كه با هديه دادن ايجاد مي شود ، محركهاي قدرتمندي در وفاداري مشتري هستند.

تأثيرات تجربي

 

يك تحقيق در دانشگاه هاروارد نتيجه گرفت كه پول فرصتي براي خوشبختي است ، اما اين فرصتي است  خريد كادو تولد مردانه كه مردم به طور معمول آن را هدر مي دهند زيرا چيزهايي كه فكر مي كنند باعث خوشبختي آنها مي شود ، اغلب اينگونه نيست. محققان اظهار داشتند كه تجربيات مهمتر از چيزها هستند ، اما در عين حال بخشش تجربيات همچنان يك تاكتيك كم استفاده است.

تحقيقات نشان مي دهد كه دريافت هديه از يك شريك عاشقانه تأثير بسزايي در احساس دانشجويان دانشگاه در مورد احتمال ادامه رابطه در طولاني مدت و منجر به ازدواج احتمالي دارد. اگر نمي توانيد بين اين يافته و بازاريابي وفاداري ارتباطي برقرار كنيد ، فكر شما ممكن است كمي خيلي محدود باشد!

فوربس گزارش داد كه خيره كننده 74 درصد آمريكايي ها تجربه محصولات را نسبت به محصولات اولويت مي دهند. مردم مي خواهند همه آنچه زندگي ارائه مي دهد را تجربه كنند و از آنجا كه به دست آوردن چيزهايي ديگر طبقه و وضعيت شما را در زندگي حكم نمي كند ، مردم به راحتي از تجربيات مربوط به چيزها يا دسترسي به مالكيت لذت مي برند. اين امر به ويژه در مورد هزاره ها صادق است كه تجربيات را نسبت به چيزهايي ارزشمند مي دانند زيرا باعث خوشحالي آنها مي شود. و آنها اشتباه نمي كنند - بسياري از مطالعات نشان داده اند كه صرف پول براي تجارب لذت ماندگارتري نسبت به هزينه كردن براي چيزهايي به همراه دارد.

 

خواندن توصيه شده: چگونهخريد كادو تولد مردانه بگيريم

 

Airbnb يكي از شركت هايي است كه با ارائه پيشنهادات جديد Experience خود در اين روند پيشرو است. براي خريد كادو مردانه اينجا كليك كنيد. سرگرمي مورد نظر خود را داريد؟ مي دانيد يك رستوران سوراخ در ديوار كه فقط مردم محلي از آن بازديد مي كنند؟ افراد در سراسر جهان مي توانند براي هدايت گروه ها و افراد از طريق تجارب وارد سفر شوند تا مسافران را در دنياي خود غرق كنند. به جاي فقط مسافرت و ديدن تله هاي توريستي ، كاربران Airbnb اكنون مي توانند چيزهايي را از ديدگاه يك فرد محلي در مورد هر چيز ، از تور غذا در مونترال گرفته تا كلاس خياطي كيمونو در توكيو مشاهده كنند. هدف اين است كه ميهمانان چيزهايي را تجربه كنند كه در غير اينصورت نمي توانند تجربه كنند و جامعه اي از مسافران ايجاد كنند. اين استراتژي سود نرم به عنوان پايه و اساس كل برنامه وفاداري نويد مي دهد. و همه ايده هاي تجربي را مي توان در يك بستر جامع هديه گنجانيد.

علم از شادي دو عنصر كليدي نشان داده است:

  1. خوشبختي در محيط هاي بديع بهترين شكوفا مي شود
  2. كالاهاي مادي تأثير كمتري نسبت به تجربيات دارند

علوم اعصاب درگير شدن كارمندان

 

استراتژي هاي هديه دادن مي توانند به عنوان يك برنامه وفاداري مستقل يا به عنوان بخشي از يك تجربه بزرگتر مشتري عمل كنند. علوم اعصاب همچنين نشان مي دهد كه هديه دادن در تلاش تعامل كارمند معجزه مي كند . كارمندان يك انسان هستند - آنها در هنگام دريافت هديه به همان روش عصبي مانند مشتري واكنش نشان مي دهند زيرا باعث  خريد كادو تولد مردانه واكنش فوري دوپامين در مغز مي شود. بيش از 30 سال پيش توسط ولفرام شولتز توصيف شد ، سيستم هاي پاداش در مغز به شدت بر رفتار ما تأثير مي گذارند.

هنر استراتژي هاي پاداش دادن

 

اگر تمام اين صحبت هاي روانشناختي باعث شده باشد كه شما باور كنيد هديه دادن به عنوان بخشي از استراتژي هاي جذب مشتري يا كارمند شما ناديده گرفته مي شود ، بدون شك شما به دنبال يك طرح و طراحي پالايشي خواهيد بود. در همه اين موارد يك هنر وجود دارد ، اما اكثر سازمان ها تجربه برنامه ريزي ، اجراي و كنترل مالي كل استراتژي را ندارند. 

در اينجا چند نكته براي شروع وجود دارد:

  1. اهداف - به چه گروه هايي از مشتري اميدواريد كه به آنها دسترسي پيدا كنيد و اميدواريد كه چه تأثيري داشته باشيد؟
  2. سفر - فراتر از خود هديه فكر كنيد. سفري هديه اي ايجاد كنيد كه به تجربه اي به ياد ماندني تبديل شود.
  3. دسترسي - چگونه از دسترسي به گيرندگان لذت مي بريد؟ چگونه مجوز ارسال هديه را گرفتيد؟
  4. انعطاف پذيري - چه گزينه هايي را با هديه ارائه مي دهيد؟ آيا به گيرنده اين حق انتخاب را مي دهيد كه  خريد كادو تولد مردانه هديه را به خيريه اهدا كند يا آن را به جاي كمك مالي به هدف مورد علاقه خود پس دهد؟
  5. تحويل - چگونه هديه بسته بندي مي شود ، تجربه افتتاحيه چگونه است؟
  6. نتايج - موفقيت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ چه KPI هايي را براي تعيين ROG اندازه گيري مي كنيد (بازگشت هديه دادن؟)

جاناتان لگ ، بنيانگذار و مدير عامل شركت هديه دادن و اوپن ، داستاني در مورد چگونگي جمع شدن شش عامل براي ايجاد يك هديه به يادماندني براي يك مشتري ، يك تجارت مسافرتي ، به اشتراك گذاشت . ايده ارسال شمعهاي معطر در حال بحث بود كه تيم در & Open س ifال كردند كه آيا اين هديه بيش از حد ذهني و عمومي است. اگر قرار بود شمعي هديه باشد ، لازم بود كه آن را در دنياي گيرنده قرار دهيد.

اين تيم استفاده از شمع هاي معطر توسط سه فيلتر اصلي را بررسي كردند. اولاً ، در ميان بسياري از فرهنگ ها ، روشنايي شمع در پنجره نشانه خانه اي باز است. ثانيا ، موم مسئول ترين و پايدارترين منبع موم است. و سوم اينكه ، وقتي موم مي سوزانيد ، هوا را تصفيه مي كند. گفتن داستان شمع با اين سه ايده در ذهن خود شمعي ساده را به دنياي گيرنده متصل مي كند و آن را با روايتي كه در ميان هر نقطه لمس بين گيرنده و گيرنده گفته مي شود ، مي چسباند.

وقتي مردم اين شمع ها را دريافت كردند و ماجرا را آموختند ، به اين ايده پيوستند كه اين يك هديه متفكرانه و مفيد است ، حتي قبل از زدن مسابقه به فتيله. در مجموع ، شمع هاي موم يك هديه برجسته و يكي از مورد علاقه هاي اخير خاطرات جاناتان قرار گرفت.

اگر مي خواهيد روش هاي جديد ايجاد ارتباطات عاطفي با مشتريان خود را كشف كنيد ، به ياد داشته باشيد  خريد كادو تولد مردانه كه هديه دادن مي تواند راه حل مناسبي باشد. علوم رفتاري به ما مي گويد كه چرا هديه دادن كارساز است و وقتي هنر مناسب اعمال مي شود ، نتايج مي تواند جريان يابد. به ياد داشته باشيد كه فروش فزاينده يا بهبود در نگهداري مشتري يا كارمند ، منافع مالي افزايشي را براي تأمين هزينه هاي برنامه هديه به سازمان برمي گرداند. اين زماني است كه هديه به دريافت كننده و هم به اهدا كننده پاداش مي دهد. 

در زمينه تجارت ، آن اهدا كننده سازمان شماست ، به اين معني كه اين هديه به همه طرفها پاداش مي دهد!

هديه دادن يك تجربه اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي است. يك تبادل ارتباطي مادي و اجتماعي كه در جوامع بشري ذاتي است و در حفظ روابط اجتماعي و ابراز احساسات مثر است (Camerer، 1988، Joy 2001). تحقيقات در رشته هاي مختلف براي كسب بينش رفتار هديه دادن بيش از چهل سال ادامه داشته است. در جشن وقايع مهم زندگي ، هدايايي براي پرورش روابط شخصي ، تشويق به تبادل اقتصادي و معاشرت كودكان با الگوهاي رفتاري مناسب ، هدايايي اهدا مي شود (بلك ، 1979). تعهدات درون جامعه ايجاب مي كند كه افراد ملزم به دادن ، دريافت و متقابل باشند (ماوس ، 1954). در مقاله خود ، انسان شناس ، جامعه شناس فرانسوي ، مارسل ماوس (1954) ، تحليلي نظري از روند هديه دادن را ارائه داد ، كه بر اساس بررسي او در مورد هديه دادن در ميان جوامع مختلف بدوي ، خلوت يا باستان است. وي نتيجه گرفت كه هديه دادن يك سيستم متقابل متقابل است و سه نوع تعهد را كه هدايا را حفظ مي كند خلاصه كرد: 1. الزام به دادن. 2. تعهد دريافت. 3. تعهد بازپرداخت. الزام به دادن ممكن است در ضروريات ديني يا اخلاقي ريشه داشته باشد ، با يك نياز شديد به شناختن و حفظ سلسله مراتب وضعيت  خريد كادو تولد مردانه و ايجاد يا حفظ روابط صلح آميز ، يا فقط انتظار يك معامله متقابل. اين انگيزه ها ، كه صرفاً از خودگذشتگي را تصديق نمي كنند ، در تار و پود يك جامعه قرار مي گيرند به گونه اي كه در شرايط مناسب ، يك فرد از نظر اجتماعي موظف به دادن آن است.

 

دريافت هديه به همان اندازه اجباري تلقي مي شود و فرار يا امتناع از هديه به عنوان عملي غيرقابل جابجايي يا حتي خصمانه تعبير مي شود. در دريافت هديه تنش ايجاد مي شود و ماوس دليل اين وقوع را پذيرفتن يك پذيرش ضمني وابستگي به دهنده مي داند. براي كاهش اين تنش ، تعهد بازپرداخت بايد انجام شود و عدم بازپرداخت يا بازپرداخت كافي منجر به از دست دادن وضعيت و عزت نفس مي شود. هداياي بازپرداخت كه كافي يا بيش از حد كافي باشد ، تعهدي براي بازپرداخت از طرف دهنده اصلي ايجاد مي كند و چرخه دوباره برقرار مي شود. بنابراين ، از سه شكل تعهد؛ دادن ، دريافت و بازپرداخت ، اين متقابل يا احساس بدهي است كه سيستم تبادل هديه را هدايت مي كند. به صراحت ، اين آرزو براي دستيابي به "متقابل متقابل" است ، تقارن بين دهنده و گيرنده از طريق تغيير نقش (Roberts، 1990؛ Sahlins، 1972). اكثر مبادلات هديه اي كه  خريد كادو تولد مردانه به منظور حفظ روابط اجتماعي يا پيوندها در نظر گرفته شده است ، در چارچوبي از مناسبت هاي تشريفاتي مانند تولد يا هنگام كريسمس اتفاق مي افتد. اين مناسبتهاي تشريفاتي معمولاً آئين هاي نگهداري را فراهم مي كنند (Cheal ، 1988) و 2 نقش مهم در حفظ روابط برقرار شده دارند (بورديو ، 1977 ، 1986). چرخه اي از مبادلات هديه متقابل رابطه معاملات بين افراد را برقرار مي كند (شري ، 1983) ، بنابراين روابط با مبادله منظم هديه مجدداً تأييد مي شود.

 

به طور كلي ، مبادله متقابل هديه به طور همزمان هميشه ممكن و ضروري نيست و بنابراين ماهيت متقابل متقابل به اين معني است كه "متقابل متعادل" ، به عنوان تقارن بين دهنده و گيرنده ، در يك زمان مشخص بعيد است (Sahlins، 1972 ؛ شري ، 1983 ؛ رابرتز ، 1990 ؛ پيترز و رابن ، 1998). در نتيجه ، نقش هاي دهنده و گيرنده به طور مداوم معكوس مي شوند تا مشاركت مبادله اي را در طول زمان حفظ كنند. چهار عنصر اصلي هديه دادن وجود دارد كه از ادبيات گرفته شده است. هديه دهنده ، گيرنده ، مناسبت و هديه. اين تعامل بين هر چهار عنصر در فرآيند هديه دادن است كه منحصر به فرد مبادله هديه خاص را توليد مي كند. شري (1983) انگيزه هاي هديه دهنده را نوع دوستانه و پرخاشگرانه توصيف مي كند. مقاصد نوع دوستانه با محوريت تأمين سعادت گيرنده و اهداف آگونيستيك با محوريت قدرت و تمركز بر پيشرفت بخشنده. اين انگيزه ها به منظور به  خريد كادو تولد مردانه حداكثر رساندن رضايت هديه دهنده در مقابل حداكثر لذت دريافت كننده است. هديه دادن يك مبادله يك طرفه نيست ، زيرا مزاياي انباشته شده براي هديه دهنده نيز وجود دارد.

 

هديه دادن به طور كلي يك تجربه مثبت براي هديه دهنده است و باعث افزايش خودپنداره هديه دهنده مي شود (ميك و دموس ، 1990) ، زيرا عمل هديه دادن به هديه دهنده احساس ارزشمندي و سخاوتمندي مي دهد (لانگر ، 2000). Wooten (2000) به "ظرفيت هديه دادن" به هديه دهندگان اشاره مي كند و ويژگي ها و ويژگي هاي يك اهدا كننده را براي موفقيت به عنوان اهدا كننده توصيف مي كند. خلاقيت ، همدلي گيرنده و استفاده بصري از پول ، وقت و تلاش. ووتن (2002) همچنين تأكيد مي كند كه آسايش مادي گيرنده ها مي تواند به عنوان يك عامل تحريك اضطراب براي هديه دهنده عمل كند ، زيرا انتخاب هديه هنگامي كه گيرندگان ثروتمند در موقعيتي هستند كه مي توانند هرچه بخواهند بخرند چالش برانگيز مي شود و بنابراين به نظر مي رسد كه هيچ چيز مايل نيستند. مهم است

كه هدايا آينه مناسبت است (شري ، 1983). در جامعه غربي از هديه دهنده ها انتظار مي رود كه هداياي خنده دار در يك شب خريد كادو تولد مردانه مرغ و هديه هاي عاشقانه براي روز ولنتاين و غيره ارائه دهند. هدايا نمادي بيش از ويژگي هاي مادي هستند. بخشيدن چيزي به معناي دادن بخشي از خود است (ماوس ، 1954). هدايا بسيار نمايشي و عاطفي در نظر گرفته مي شوند و به اهداكنندگان اجازه مي دهند بدون استفاده از زبان ارتباط برقرار كنند (بلك ، 1996a). تحقيق در مورد هديه عالي (بلك ، 1996 ب) شش اصل را شناسايي كرده و بر آن ادعا مي كند. يعني اينكه هديه بايد: 1. فداكاري واقعي اهدا كننده را نشان دهد. 2. اهدا كنندگان فقط آرزو دارند بايد خوشبختي گيرنده باشند.

 

3. هديه يك لوكس است. 4- هديه از نظر متمايز متناسب با گيرنده است. 5. گيرنده از هديه تعجب مي كند. 6. هديه موفق مي شود كه گيرنده را خشنود كند. هديه "عالي" به عنوان هدايايي تعبير مي شود كه "لذت مي برند" (دورگي و سگو ، 2001) يا "بهترين" هديه (راكر و همكاران ، 1996) ؛ آنها هدايايي هستند كه موفق هستند. پيشنهاد فداكاري اهدا كنندگان با فداكاري هاي مالي ، جاني و زماني نشان داده مي شود (بلك ، 1996 ب ؛ راكر و همكاران ، 1996). فداكاري خاص كار يا تلاش هديه دهنده ، به عنوان يكي از اشكال ارزش هديه توسط چيل مشخص مي شود (1987 ) اما گيرنده زمان ممكن است توسط گيرنده به خريد كادو تولد مردانه عنوان 3 هديه واقعي ارزش گذاري شود ، با زمان صرف شده براي تهيه و خريد هديه نمادي از زمان سرمايه گذاري شده در حفظ رابطه به منظور اينكه "هديه بايد سرمايه گذاري زمان و تلاش بدون صريح بودن "(Pandya and Venkatesh، 1992، p. 153). رعايت قوانين موفقيت در تغيير پيش فروش هديه (مناسب بودن ، همدلي و تلاش) براي دستيابي به موفقيت هديه مهم شناخته شده است (Pine 2009). بنابراين ، يك هديه ممكن است بيشتر از آنچه كه منعكس مي كند نسبت به منافع قابل انعطاف مواد ارزش گذاري شود (ولفينبارگر ، 1990). هديه يك اعلاميه نمادين در مورد اهدا كننده ، گيرنده و رابطه اي است كه آنها را به هم پيوند مي دهد. تحقيقات تحقيقاتي Wolfinbarger (1990) طرفداري مي كند كه چهار دسته نماد وجود دارد كه با هدايا ارتباط دارد.

 

هدايايي كه نمادي از خود و هديه دهنده است ، هديه اي كه نمادي از دانش هديه دهنده از گيرنده است ، هديه اي كه نمادي از مناسبت است و هديه اي گويا و حاوي مجموعه اي از معاني مهم است. اگرچه يك مطالعه بلژيكي توسط مورتلمنز و دامن (2001) انجام شد ، همچنين نشان داد كه گروه هاي اقتصادي اجتماعي بالاتر تمايل دارند كه كمبود وقت را با هداياي گران قيمت جايگزين كنند. در روابط داده شده ، هديه دهنده ها و دريافت كنندگان هديه سعي مي كنند متقابلاً متقابل باشند و اين امر مستلزم آن است كه براي حفظ مشاركت مبادله اي ، نقش آنها در طول زمان معكوس شود. شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد انتخاب هدايا خريد كادو تولد مردانه توسط اهدا كنندگان اساساً براساس خودپنداره هديه دهنده است و ارتباط چنداني با خصوصيات گيرنده ندارد (بلك ، 1979 ؛ ولفينبارگر ، 1990). چنين رويكردي دهنده را قادر نمي سازد كه هديه مورد نظر خود را همانطور كه در تحقيق در مورد هداياي كامل پيشنهاد شده و جايي كه گيرنده در نظر گرفته شده ارائه دهد. برداشت هديه دهنده از گيرنده به عنوان مشابه يا متفاوت بودن با خود ممكن است به اين معني باشد كه هديه اي ناپسند توسط خريدار خريداري مي شود ، ويژگي بسيار غير معمول در رفتار استاندارد خريدار (بلك 1976). لانگر (2000) فرض كرد كه عمل هديه دادن فرصتي به فرد دهنده مي دهد تا احساس مrثرتر ، مفيدتر و سخاوتمندانه تر شود. هديه دادن نه تنها براي گيرندگان مفيد است. هديه دادن يك تجربه مثبت است و خودپنداره هديه دهنده را افزايش مي دهد

 

(شاپيرو ، 1993). دادن و دريافت هديه اغلب سطح بالايي از اضطراب را در بين افراد ايجاد مي كند ، زيرا گيرندگان بايد انگيزه هاي اهدا كنندگان را تخمين بزنند و پاسخ هاي آنها را تنظيم كنند و مطابق با رفتارهاي قابل قبول اجتماعي باشند كه آنها را قدرداني مي كند. تحويل دهندگان بايد پاسخ گيرنده را اندازه بگيرند و انگيزه ها را شناسايي كنند ، تحقيقات انجام شده توسط Wooten (2000) نشان مي دهد كه هديه دهندگان وقتي انگيزه بالايي دارند كه واكنش هاي دلخواه دريافت كنندگان خود را برانگيزانند ، اما نسبت به توانايي خود براي رسيدن به موفقيت بدبين هستند ، دچار دلهره مي شوند. هديه براي تقويت و حفظ روابط مهم ما بسيار مهم است و ثبات ساختارهاي اجتماعي به استعداد شركاي مبادله هديه بستگي دارد تا آنچه را كه در مبادلات از شخص ديگري مي خواهند دريافت و مي خواهند (Gouldner، 1960). حتي اگر گيرندگان از يك هديه خاص يا خريد كادو تولد مردانه يك مراسم هديه تعجب كنند ، ممكن است به همان اندازه در تصميم گيري و فرآيند خريد نقش داشته باشند. غير معمول نيست كه گيرندگان تمايل خود را براي يك هديه خاص به درستي ابراز كنند يا ممكن است آرزوها و آرزوهاي خود را به روشهاي كمتر واضح با "خاموش كردن" بيان كنند (دورگي و سگو ، 2001) با ارائه ظرافت پيشنهادهايي در حالي كه در جمع اهدا كنندگان بالقوه هستند. شري (1983) جنبه هاي اجتماعي ، اقتصادي و شخصي فرآيند مبادله هديه را بررسي كرد و الگويي را ارائه داد كه پذيرفته ترين پذيرش در آن

كه در ارتباط با بالاترين سطح ارتباطي است كه برندها مي توانند با مشتريان خود ايجاد كنند. ايجاد وفاداري طولاني مدت و پايدار مشتري ، هدف اوج هر سازمان است. اين يك حالت ذهني است كه با احساسات تقويت مي شود ، رشد سهم كيف پول را تحريك مي كند ، ارزش مشتري سالانه را افزايش مي دهد و مي تواند براي جلوگيري از ايجاد خستگي ، از پس مشكلات سطح خدمات برآيد.

مشكل اين است كه بيشتر بازاريابان كلمه "وفاداري" را با "برنامه" وفاداري يك شركت مرتبط مي كنند. و گرچه هر شركتي به يك استراتژي خوب مشتري مدون ، برنامه ريزي شده و اجرا شده نياز دارد ، اما همه به يك برنامه وفاداري احتياج ندارند. برنامه وفاداري صرفاً وسيله اي براي رسيدن به هدف ، وسيله اي براي امكان مبادله ارزش يا فراهم آوردن چارچوبي براي سنجش مالي است.

اگر مي خواهيد وفاداري مشتري را خارج از محدوده يك برنامه ساختاري رسمي ايجاد كنيد ، چه مي كنيد؟ خريد كادو تولد مردانه آيا روش هاي ديگري براي ايجاد تعامل مشتري وجود دارد؟ تماس يا فروش بعدي را ايجاد كنيد. حل مشكلات خدمات ؛ يا مسائل رضايت مشتري را تعمير كنيد؟

ممكن است تعجب كنيد اگر بدانيد كه هديه دادن جواب اين است. تأثير روانشناختي هديه دادن ، هنگامي كه با طراحي خاص ايجاد و تحويل داده شود ، تأثير زيادي بر رفتار مشتري دارد. در مقابل يك برنامه وفاداري ، هديه دادن يك روش مقرون به صرفه براي دستيابي به نتايج ملموس و قابل توجه است.

هديه دادن به عنوان يك تاكتيك بازاريابي نرم به نظر مي رسد ، تا زماني كه علم را ببينيد

 

ترميم روابط مشتري خراب كار ساده اي نيست. اعتماد سازي دشوار است اما شكستن آن آسان است. تحقيقات مربوط به مصرف كننده كه از دوران همه گيري بيرون آمده است ، نشان مي دهد مصرف كنندگان به طور فزاينده اي با نحوه رفتار با مارك هاي خاص سازگار هستند. به عنوان مثال ، بيمه كشاورزان در كاهش حق بيمه اتومبيل زماني كه مصرف كنندگان بيشتر به آنها احتياج داشتند خريد كادو تولد مردانه در حالي كه ديگران از جمله ايالت مزرعه نيز اين كار را بعداً انجام دادند ، شخصيتي كينه توزانه را به سمت مشتري خود پيش بردند. اگر اين تحقيق صحت داشته باشد ، تصميمات مربوط خريد كادو تولد مردانه به تجديد تمايل به برند دوستانه تري دارد.

شارين لِرِر ، تحقيقات SVP در فارستر ، راه پيش رو را خلاصه كرد. "براي خروج موفقيت آميز از اين بحران جهاني ، مارك ها بايد تجربياتي را ايجاد كنند كه به آنها كمك كند تا در سطح عاطفي با مشتريان خود درگير شوند."

مراقبت از مشتري در حال تبديل شدن به يك عملكرد پيچيده تر براي ارائه است ، و با روي آوردن مارك هاي مختلف به كانال هاي آنلاين (ديجيتال) خطر بي چهره ، بي شخصيت بودن و در نهايت قطع ارتباط با مشتري وجود دارد. استراتژي هاي هديه سازي استراتژيك و شخصي مي توانند به حفظ ارتباط شخصي با مشتريان براي حفظ روابط كمك كنند در حالي كه از فناوري و كانال هاي ارتباطي ديجيتال براي اجراي روزمره تجارت استفاده مي كنند.

ما فقط اين را نمي گوييم ، ما برخي شواهد علمي نيز براي كمك به شما در درك مزاياي استراتژي هديه دادن داريم.

علوم اعصاب هديه دادن

 

يك گزارش مهم در مورد علوم اعصاب هديه ، منتشر شده توسط روانشناسي امروز ، نشان داد كه هديه دادن راهي قدرتمند براي ايجاد لذت شخصي بيشتر و بهبود سلامت كلي است. شناسايي عوامل محرك عصبي شيميايي شادي كاملاً آسان است - دوپامين ، سروتونين و اكسي توسين خوشبختي Trifecta مغز را تشكيل مي دهند. هرگونه فعاليتي كه توليد اين مواد شيميايي عصبي را افزايش دهد خريد كادو تولد مردانه باعث افزايش روحيه مي شود. واقعا به همين سادگيه. همه بخشش ها معجزه مي كنند ، نه فقط پول نقد كه سالي يك يا دو بار داده مي شود.

علوم اعصاب قدرشناسي

 

خوب ، بنابراين دادن احساس خوبي به فرستنده مي دهد. گيرنده چطور؟

در يك مطالعه علمي كه در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي (USC) انجام شد ، محققان با استفاده از فناوري تصويربرداري fMRI طيف وسيعي از تجربيات را كه افراد در زمينه هديه دادن تجربه كرده اند ، مطالعه كردند. نتايج اين مطالعه دانشگاهي و ديگر نتايج مشابه به اين نتيجه رسيد كه احساسات قدرشناسي شديدي را مي توان با هدايايي كه به طور عمده دو معيار را برآورده مي كنند ، خريد هديه مردانه ايجاد كرد: (1) آنها در نتيجه تلاش واقعي درك شده از طرف اهدا كننده به وجود مي آيند و (2) ارزشمند هستند و تحقق مي يابند نيازهاي مهم براي گيرنده (Tesser و همكاران ، 1968).

شما شنيده ايد كه در مورد تأثير هديه دادن گفته است "اين فكر مهم است". اكنون مي توانيم اطمينان داشته  خريد كادو تولد مردانه باشيم كه علم ، به ويژه تحقيق در روانشناسي رفتاري ، به توضيح پاسخ هاي مثبت مردم به هديه دادن كمك مي كند. همان ارتباطات عاطفي كه با هديه دادن ايجاد مي شود ، محركهاي قدرتمندي در وفاداري مشتري هستند.

تأثيرات تجربي

 

يك تحقيق در دانشگاه هاروارد نتيجه گرفت كه پول فرصتي براي خوشبختي است ، اما اين فرصتي است كه مردم به طور معمول آن را هدر مي دهند زيرا چيزهايي كه فكر مي كنند باعث خوشبختي آنها مي شود ، اغلب اينگونه نيست. محققان اظهار داشتند كه تجربيات مهمتر از چيزها هستند ، اما در عين حال بخشش تجربيات همچنان يك تاكتيك كم استفاده است.

تحقيقات نشان مي دهد كه دريافت هديه از يك شريك عاشقانه تأثير بسزايي در احساس دانشجويان دانشگاه در مورد احتمال ادامه رابطه در طولاني مدت و منجر به ازدواج احتمالي دارد. اگر نمي توانيد بين اين يافته و بازاريابي وفاداري ارتباطي برقرار كنيد ، فكر شما ممكن است كمي خيلي محدود باشد!

فوربس گزارش داد كه خيره كننده 74 درصد آمريكايي ها تجربه محصولات را نسبت به محصولات اولويت مي دهند.  خريد كادو تولد مردانه مردم مي خواهند همه آنچه زندگي ارائه مي دهد را تجربه كنند و از آنجا كه به دست آوردن چيزهايي ديگر طبقه و وضعيت شما را در زندگي حكم نمي كند ، مردم به راحتي از تجربيات مربوط به چيزها يا دسترسي به مالكيت لذت مي برند. اين امر به ويژه در مورد هزاره ها صادق است كه تجربيات را نسبت به چيزهايي ارزشمند مي دانند زيرا باعث خوشحالي آنها مي شود. و آنها اشتباه نمي كنند - بسياري از مطالعات نشان داده اند كه صرف پول براي تجارب لذت ماندگارتري نسبت به هزينه كردن براي چيزهايي به همراه دارد.

 

خواندن توصيه شده: چگونه تيم بازاريابي وفاداري خود را به خوشبختي مجهز كنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم

 

Airbnb يكي از شركت هايي است كه با ارائه پيشنهادات جديد Experience خود در اين روند پيشرو است. سرگرمي مورد نظر خود را داريد؟ مي دانيد يك رستوران سوراخ در ديوار كه فقط مردم محلي از آن بازديد مي كنند؟ افراد در سراسر جهان مي توانند براي هدايت گروه ها و افراد از طريق تجارب وارد سفر شوند تا مسافران را در دنياي خود غرق كنند. خريد كادو تولد مردانه به جاي فقط مسافرت و ديدن تله هاي توريستي ، كاربران Airbnb اكنون مي توانند چيزهايي را از ديدگاه يك فرد محلي در مورد هر چيز ، از تور غذا در مونترال گرفته تا كلاس خياطي كيمونو در توكيو مشاهده كنند. خريد كادو تولد مردانه هدف اين است كه ميهمانان چيزهايي را تجربه كنند كه در غير اينصورت نمي توانند تجربه كنند و جامعه اي از مسافران ايجاد كنند. اين استراتژي سود نرم به عنوان پايه و اساس كل برنامه وفاداري نويد مي دهد. و همه ايده هاي تجربي را مي توان در يك بستر جامع هديه گنجانيد.

علم از شادي دو عنصر كليدي نشان داده است:

  1. خوشبختي در محيط هاي بديع بهترين شكوفا مي شود
  2. كالاهاي مادي تأثير كمتري نسبت به تجربيات دارند

علوم اعصاب درگير شدن كارمندان

 

استراتژي هاي هديه دادن مي توانند به عنوان يك برنامه وفاداري مستقل يا به عنوان بخشي از يك تجربه بزرگتر مشتري عمل كنند. علوم اعصاب همچنين نشان مي دهد كه هديه دادن در تلاش تعامل كارمند معجزه مي كند . كارمندان يك انسان هستند - آنها در هنگام دريافت هديه به همان روش عصبي مانند مشتري واكنش نشان مي دهند زيرا باعث خريد كادو تولد مردانه واكنش فوري دوپامين در مغز مي شود. بيش از 30 سال پيش توسط ولفرام شولتز توصيف شد ، سيستم هاي پاداش در مغز به شدت بر رفتار ما تأثير مي گذارند.

هنر استراتژي هاي پاداش دادن

 

اگر تمام اين صحبت هاي روانشناختي باعث شده باشد كه شما باور كنيد هديه دادن به عنوان بخشي از استراتژي هاي جذب مشتري يا كارمند شما ناديده گرفته مي شود ، بدون شك شما به دنبال يك طرح و طراحي پالايشي خواهيد بود. در همه اين موارد يك هنر وجود دارد ، اما اكثر سازمان ها تجربه برنامه ريزي ، اجراي و كنترل مالي كل خريد كادو تولد مردانه استراتژي را ندارند. 

در اينجا چند نكته براي شروع وجود دارد:

  1. اهداف - به چه گروه هايي از مشتري اميدواريد كه به آنها دسترسي پيدا كنيد و اميدواريد كه چه تأثيري داشته باشيد؟
  2. سفر - فراتر از خود هديه فكر كنيد. سفري هديه اي ايجاد كنيد كه به تجربه اي به ياد ماندني تبديل شود.
  3. دسترسي - چگونه از دسترسي به گيرندگان لذت مي بريد؟ چگونه مجوز ارسال هديه را گرفتيد؟
  4. انعطاف پذيري - چه گزينه هايي را با هديه ارائه مي دهيد؟ آيا به گيرنده اين حق انتخاب را مي دهيد كه هديه را به خيريه اهدا كند يا آن را به جاي كمك مالي به هدف مورد علاقه خود پس دهد؟
  5. تحويل - چگونه هديه بسته بندي مي شود ، تجربه افتتاحيه چگونه است؟
  6. نتايج - موفقيت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ چه KPI هايي را براي تعيين ROG اندازه گيري مي كنيد (بازگشت هديه دادن؟)

جاناتان لگ ، بنيانگذار و مدير عامل شركت هديه دادن و اوپن ، داستاني در مورد چگونگي جمع شدن شش عامل براي ايجاد يك هديه به يادماندني براي يك مشتري ، يك تجارت مسافرتي ، به اشتراك گذاشت . ايده ارسال شمعهاي معطر در حال بحث بود كه تيم در & Open س ifال كردند كه آيا اين هديه بيش از حد ذهني و عمومي است. اگر قرار بود شمعي هديه باشد ، لازم بود كه آن را در دنياي گيرنده قرار دهيد.

اين تيم استفاده از شمع هاي معطر توسط سه فيلتر اصلي را بررسي كردند. اولاً ، در ميان بسياري از فرهنگ ها  خريد كادو تولد مردانه، روشنايي شمع در پنجره نشانه خانه اي باز است. ثانيا ، موم مسئول ترين و پايدارترين منبع موم است. و سوم اينكه ، وقتي موم مي سوزانيد ، هوا را تصفيه مي كند. گفتن داستان شمع با اين سه ايده در ذهن خود شمعي ساده را به دنياي گيرنده متصل مي كند و آن را با روايتي كه در ميان هر نقطه لمس بين گيرنده و گيرنده گفته مي شود ، مي چسباند.

وقتي مردم اين شمع ها را دريافت كردند و ماجرا را آموختند ، به اين ايده پيوستند كه اين يك هديه متفكرانه و مفيد است ، حتي قبل از زدن مسابقه به فتيله. در مجموع ، شمع هاي موم يك هديه برجسته و يكي از مورد علاقه هاي اخير خاطرات جاناتان قرار گرفت.

اگر مي خواهيد روش هاي جديد ايجاد ارتباطات عاطفي با مشتريان خود را كشف كنيد ، به ياد داشته باشيد كه هديه دادن مي تواند راه حل مناسبي باشد. علوم رفتاري به ما مي گويد كه چرا هديه دادن كارساز است و وقتي هنر مناسب اعمال مي شود ، نتايج مي تواند جريان يابد. به ياد داشته باشيد كه فروش فزاينده يا بهبود در نگهداري مشتري يا كارمند ، منافع مالي افزايشي را براي تأمين هزينه هاي برنامه هديه به سازمان برمي گرداند. اين زماني است كه هديه به دريافت كننده و هم به اهدا كننده پاداش مي دهد. 

در زمينه تجارت ، آن اهدا كننده سازمان شماست ، به اين معني كه اين هديه به همه طرفها پاداش مي دهد!

هديه دادن يك تجربه اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي است. يك تبادل ارتباطي مادي و اجتماعي كه در جوامع بشري ذاتي است و در حفظ روابط اجتماعي و ابراز احساسات مثر است (Camerer، 1988، Joy 2001). تحقيقات در رشته هاي مختلف براي كسب بينش رفتار هديه دادن بيش از چهل سال ادامه داشته است. در جشن وقايع مهم زندگي ، هدايايي براي پرورش روابط شخصي ، تشويق به تبادل اقتصادي و معاشرت كودكان با الگوهاي رفتاري مناسب ، هدايايي اهدا مي شود (بلك ، 1979). تعهدات درون جامعه ايجاب مي كند كه افراد ملزم به دادن ، دريافت و متقابل باشند (ماوس ، 1954). در مقاله خود ، انسان شناس  خريد كادو تولد مردانه، جامعه شناس فرانسوي ، مارسل ماوس (1954) ، تحليلي نظري از روند هديه دادن را ارائه داد ، كه بر اساس بررسي او در مورد هديه دادن در ميان جوامع مختلف بدوي ، خلوت يا باستان است. وي نتيجه گرفت كه هديه دادن يك سيستم متقابل متقابل است و سه نوع تعهد را كه هدايا را حفظ مي كند خلاصه كرد: 1. الزام به دادن. 2. تعهد دريافت. 3. تعهد بازپرداخت. الزام به دادن ممكن است در ضروريات ديني يا اخلاقي ريشه داشته باشد ، با يك نياز شديد به شناختن و حفظ سلسله مراتب وضعيت و ايجاد يا حفظ روابط صلح آميز ، يا فقط انتظار يك معامله متقابل. اين انگيزه ها ، كه صرفاً از خودگذشتگي را تصديق نمي كنند ، در تار و پود يك جامعه قرار مي گيرند به گونه اي كه در شرايط مناسب ، يك فرد از نظر اجتماعي موظف به دادن آن است.

 

دريافت هديه به همان اندازه اجباري تلقي مي شود و فرار يا امتناع از هديه به عنوان عملي غيرقابل جابجايي يا حتي خصمانه تعبير مي شود. در دريافت هديه تنش ايجاد مي شود و ماوس دليل اين وقوع را پذيرفتن يك پذيرش ضمني وابستگي به دهنده مي داند. براي كاهش اين تنش ، تعهد بازپرداخت بايد انجام شود و عدم بازپرداخت يا بازپرداخت كافي منجر به از دست دادن وضعيت و عزت نفس مي شود. هداياي بازپرداخت كه كافي يا بيش از حد كافي باشد ، تعهدي براي بازپرداخت از طرف دهنده اصلي ايجاد مي كند و چرخه دوباره برقرار مي شود. بنابراين ، از سه شكل تعهد؛ دادن ، دريافت و بازپرداخت ، اين متقابل يا احساس بدهي است كه سيستم تبادل هديه را هدايت مي كند. به صراحت ، اين آرزو براي دستيابي به "متقابل متقابل" است ، تقارن بين دهنده و گيرنده از طريق تغيير نقش (Roberts، 1990؛ Sahlins، 1972). اكثر مبادلات هديه اي كه به منظور حفظ روابط اجتماعي يا پيوندها در نظر گرفته شده است ، در چارچوبي از مناسبت هاي تشريفاتي مانند تولد يا هنگام كريسمس اتفاق مي افتد. اين مناسبتهاي تشريفاتي معمولاً آئين هاي نگهداري را فراهم مي كنند (Cheal ، 1988) و 2 نقش مهم در حفظ روابط برقرار شده دارند (بورديو ، 1977 ، 1986). چرخه اي از مبادلات هديه متقابل رابطه معاملات بين افراد را برقرار مي كند (شري ، 1983) ، بنابراين روابط با مبادله منظم هديه مجدداً تأييد مي شود.

 

به طور كلي ، مبادله متقابل هديه به طور همزمان هميشه ممكن و ضروري نيست و بنابراين ماهيت متقابل متقابل به اين معني است كه "متقابل متعادل" ، به عنوان تقارن بين دهنده و گيرنده ، در يك زمان مشخص بعيد است (Sahlins، 1972 ؛ شري ، 1983 ؛ رابرتز ، 1990 ؛ پيترز و رابن ، 1998). در نتيجه ، نقش هاي دهنده و گيرنده به طور مداوم معكوس مي شوند تا مشاركت مبادله اي را در طول زمان حفظ كنند. چهار عنصر اصلي هديه دادن وجود دارد كه از ادبيات گرفته شده است. هديه دهنده ، گيرنده ، مناسبت و هديه. اين تعامل بين هر چهار عنصر در فرآيند هديه دادن است كه منحصر به فرد مبادله هديه خاص را توليد مي كند.  خريد كادو تولد مردانه شري (1983) انگيزه هاي هديه دهنده را نوع دوستانه و پرخاشگرانه توصيف مي كند. مقاصد نوع دوستانه با محوريت تأمين سعادت گيرنده و اهداف آگونيستيك با محوريت قدرت و تمركز بر پيشرفت بخشنده. اين انگيزه ها به منظور به حداكثر رساندن رضايت هديه دهنده در مقابل حداكثر لذت دريافت كننده است. هديه دادن يك مبادله يك طرفه نيست ، زيرا مزاياي انباشته شده براي هديه دهنده نيز وجود دارد.

 

هديه دادن به طور كلي يك تجربه مثبت براي هديه دهنده است و باعث افزايش خودپنداره هديه دهنده مي شود (ميك و دموس ، 1990) ، زيرا عمل هديه دادن به هديه دهنده احساس ارزشمندي و سخاوتمندي مي دهد (لانگر ، 2000). Wooten (2000) به "ظرفيت هديه دادن" به هديه دهندگان اشاره مي كند و ويژگي ها و ويژگي هاي يك اهدا كننده را براي موفقيت به عنوان اهدا كننده توصيف مي كند. خلاقيت ، همدلي گيرنده و استفاده بصري از پول ، وقت و تلاش. ووتن (2002) همچنين تأكيد مي كند كه آسايش مادي گيرنده ها مي تواند به عنوان يك عامل تحريك اضطراب براي هديه دهنده عمل كند ، زيرا انتخاب هديه هنگامي كه گيرندگان ثروتمند در موقعيتي هستند كه مي توانند هرچه بخواهند بخرند چالش برانگيز مي شود و بنابراين به نظر مي رسد كه هيچ چيز مايل نيستند. مهم است

كه هدايا آينه مناسبت است (شري ، 1983). در جامعه غربي از هديه دهنده ها انتظار مي رود كه هداياي خنده دار در يك شب مرغ و هديه هاي عاشقانه براي روز ولنتاين و غيره ارائه دهند. هدايا نمادي بيش از ويژگي هاي مادي هستند. بخشيدن چيزي به معناي دادن بخشي از خود است (ماوس ، 1954). هدايا بسيار نمايشي و عاطفي در نظر گرفته مي شوند  خريد كادو تولد مردانه و به اهداكنندگان اجازه مي دهند بدون استفاده از زبان ارتباط برقرار كنند (بلك ، 1996a). تحقيق در مورد هديه عالي (بلك ، 1996 ب) شش اصل را شناسايي كرده و بر آن ادعا مي كند. يعني اينكه هديه بايد: 1. فداكاري واقعي اهدا كننده را نشان دهد. 2. اهدا كنندگان فقط آرزو دارند بايد خوشبختي گيرنده باشند.

 

3. هديه يك لوكس است. 4- هديه از نظر متمايز متناسب با گيرنده است. 5. گيرنده از هديه تعجب مي كند. 6. هديه موفق مي شود كه گيرنده را خشنود كند. هديه "عالي" به عنوان هدايايي تعبير مي شود كه "لذت مي برند" (دورگي و سگو ، 2001) يا "بهترين" هديه (راكر و همكاران ، 1996) ؛ آنها هدايايي هستند كه موفق هستند. پيشنهاد فداكاري اهدا كنندگان با فداكاري هاي مالي ، جاني و زماني نشان داده مي شود (بلك ، 1996 ب ؛ راكر و همكاران ، 1996). فداكاري خاص كار يا تلاش هديه دهنده ، به عنوان يكي از اشكال ارزش هديه توسط چيل مشخص مي شود (1987 ) اما گيرنده زمان ممكن است توسط گيرنده  خريد كادو تولد مردانه به عنوان 3 هديه واقعي ارزش گذاري شود ، با زمان صرف شده براي تهيه و خريد هديه نمادي از زمان سرمايه گذاري شده در حفظ رابطه به منظور اينكه "هديه بايد سرمايه گذاري زمان و تلاش بدون صريح بودن "(Pandya and Venkatesh، 1992، p. 153). رعايت قوانين موفقيت در تغيير پيش فروش هديه (مناسب بودن ، همدلي و تلاش) براي دستيابي به موفقيت هديه مهم شناخته شده است (Pine 2009). بنابراين ، يك هديه ممكن است بيشتر از آنچه كه منعكس مي كند نسبت به منافع قابل انعطاف مواد ارزش گذاري شود (ولفينبارگر ، 1990). هديه يك اعلاميه نمادين در مورد اهدا كننده ، گيرنده و رابطه اي است كه آنها را به هم پيوند مي دهد. تحقيقات تحقيقاتي Wolfinbarger (1990) طرفداري مي كند كه چهار دسته نماد وجود دارد كه با هدايا ارتباط دارد.

 

هدايايي كه نمادي از خود و هديه دهنده است ، هديه اي كه نمادي از دانش هديه دهنده از گيرنده است ، هديه اي كه نمادي از مناسبت است و هديه اي گويا و حاوي مجموعه اي از معاني مهم است. اگرچه يك مطالعه بلژيكي توسط مورتلمنز و دامن (2001) انجام شد ، همچنين نشان داد كه گروه هاي اقتصادي اجتماعي بالاتر تمايل دارند كه كمبود وقت را با هداياي گران قيمت جايگزين كنند. در روابط داده شده ، هديه دهنده ها و دريافت كنندگان هديه سعي مي كنند متقابلاً متقابل باشند و اين امر مستلزم آن است كه براي حفظ مشاركت مبادله اي ، نقش آنها در طول زمان معكوس شود. شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد انتخاب هدايا توسط اهدا كنندگان اساساً براساس خودپنداره هديه دهنده است و ارتباط چنداني با خصوصيات گيرنده ندارد (بلك ، 1979 ؛ ولفينبارگر ، 1990). چنين رويكردي دهنده را قادر نمي سازد كه هديه مورد نظر خود را همانطور  خريد كادو تولد مردانه كه در تحقيق در مورد هداياي كامل پيشنهاد شده و جايي كه گيرنده در نظر گرفته شده ارائه دهد. برداشت هديه دهنده از گيرنده به عنوان مشابه يا متفاوت بودن با خود ممكن است به اين معني باشد كه هديه اي ناپسند توسط خريدار خريداري مي شود ، ويژگي بسيار غير معمول در رفتار استاندارد خريدار (بلك 1976). لانگر (2000) فرض كرد كه عمل هديه دادن فرصتي به فرد دهنده مي دهد تا احساس مrثرتر ،

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۳:۰۰ ] [ محمد ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی