وبلاگ آموزشي در زمينه كسب وكار اينترنتي و موفقيت
آموزش كسب و كار اينترنتي
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

با اين حال، طولي نكشيد كه دولت چين رسما به اين موضوع ورود كرد. در ابتدا شركت Red Candle Games مجبور شد تا نسخه‌ي چيني بازي Devotion را از روي استيم حذف كند. سپس تهيه‌كننده‌ها و توزيع كننده‌ي چيني بازي، يعني شركت‌هاي Indievent و Winking Skywalker رسما هرگونه ارتباط خود با سازندگان Devotion را لغو كردند. نهايتا فشارها آن‌قدر زياد شد كه بازي Devotion به‌طور كلي از روي استيم حذف شد. آن هم كمتر از يك هفته بعد از عرضه‌ي بازي.

ماه‌ها طول كشيد تا دوباره از سازندگان Devotion چيزي بشنويم. استوديوي Red Candle Games در جولاي ۲۰۱۹ بيانيه‌اي منتشر كرد تا باز هم معذرت‌خواهي كند. بيانيه‌ي منتشر شده طوري نگارش شده بود تا هر نوع ذهنيتي درباره‌ي احتمال بازگشت بازي Devotion به فروشگاه‌هاي بازي، از بين برود. موضوعي كه به تازگي از آن مطمئن شده‌ايم.

بازي Devotion

بازي Devotion در سبك ماجرايي اول شخص ساخته شده و قصه‌اي در يك خانه‌ي تايواني را تعريف مي‌كند. بازي‌كننده‌ها در نقش يك فيلم‌نامه نويس بازي را دنبال مي‌كنند. «فنگ يو» به همراه همسر و دخترش در دهه‌ي هشتاد ميلادي در خانه‌اش در تايوان مشغول زندگي است و حال و روز خوبي هم ندارد. در مصاحبه‌اي با گيم‌اسپات، استوديوي Red Candle Games گفته است كه براي ساخت Devotion به بازي‌هايي مثل PT و Layers of Fear و What Remains of Edith Finch نگاه كرده و از آن‌ها الهام گرفته‌اند. طراحي هنري و طراحي صداي فيلم Hereditary هم طبق گفته‌ي سازندگان Devotion تاثير بزرگي روي اين بازي داشته است. آن‌ها هم‌چنين تحقيقات بزرگي درباره‌ي وضعيت تايوان ۱۹۸۰ انجام دادند. تمام اين‌ها كنار هم آمده‌اند تا سازندگان Devotion در اين بازي قصه‌ي نويسنده‌اي را تعريف كنند كه نمي‌تواند از خانواده‌اش حمايت مالي كند و در اين ميان هم جامعه‌ي آن زمان تايوان و بيماري دخترش هم به چالش‌هاي بزرگتري در زندگي‌اش تبديل مي‌شوند؛ عواملي كه نهايتا به فروپاشي رواني شخصيت اصلي بازي منجر مي‌شود.

استوديوي Red Candle Games

قبل از اينكه Red Candle Games سراغ ساخت اين بازي برود، اين شركت بازي معروف ديگري هم به اسم Detention ساخته بود. اين بازي هم در سبك ترسناك ساخته شده است و تايوان دهه‌ي شصت ميلادي را به تصوير مي‌كشد. بازي شگفت‌انگيز است و خوشبختانه هنوز مي‌توان آن را خريد. قصه‌گويي محيطي دو بازي، چه Devotion و چه Detention، شايد مهم‌ترين بخش آن‌هاست. هر دو بازي كشوري را به تصوير مي‌كشند كه به ندرت در بازي‌ها ديده‌ايم؛ آن هم در دوره‌هاي زماني كه معمولا كسي سراغ‌شان نمي‌رود. استوديوي Red Candle Games به خوبي تايوان را در قالب بازي‌هاي ترسناك، به تصوير مي‌كشد. دهه‌هاي شصت و هشتاد ميلادي، تغييرات بزرگي را در تايوان به همراه داشتند. سازندگان Detention و Devotion از وضعيت ناخوشايند آن زمان تايوان استفاده مي‌كند تا ساختار كلي بازي‌هاي‌شان را مشخص كنند.

استوديوي Red Candle Games در اين باره به گيم‌اسپات گفته است: «دهه‌ي هشتاد زماني بود كه ارزش‌هاي قديمي و جديد مقابل يكديگر قرار گرفتند. تايوان در تمام دوران‌ها مجموعه‌اي از باورها و اديان مختلف را در خود جاي داده بود. ما با اين ايده كارمان را شروع كرديم و به قصه‌ي Devotion شكل داديم. تصميم گرفتيم تا قصه را در خانه‌ي يك خانواده تعريف كنيم. نه تنها خانه مكاني است كه مخاطب در تمام دنيا مي‌تواند با آن ارتباط برقرار كند، بلكه مي‌توانستيم از مفهوم خانواده و ارزش‌هاي آن هم در جامعه و باورهاي مختلف، استفاده كنيم. اميدوار بوديم تا اين ذهنيت را در بازي‌كننده به‌وجود آوريم تا به ارزش‌هاي فرهنگي كه در خانه‌ي خود مي‌بينند، فكر كنند.»

بازي Devotion

قصه‌اي كه بازي از خانواده‌ و ارزش‌هاي آن تعريف مي‌كند و پيغام كلي بازي درباره‌ي قدرت ايمان و باور داشتن، آن‌قدر تاثيرگذار است كه تا ماه‌ها در ذهن مخاطب باقي مي‌ماند. اساس اين تاثير هم به خاطر اين است كه بازي‌كننده مي‌توانند به خوبي با آنچه مي‌بيند، ارتباط برقرار كند. البته در اين ميان هم Devotion به خوبي از فرهنگ تايوان براي مخاطب خود مي‌گويد و ريشه‌هاي خود را فراموش نمي‌كند.

سازندگان Devotion در مصاحبه‌ي خود مي‌گويند: «بسياري از اعضاي استوديوي ما با بازي‌هاي غربي و ژاپني بزرگ شده‌اند. اين بازي‌ها ما را شگفت‌زده كرده‌اند و هنوز هم آن‌ها را ستايش مي‌كنيم. با اين حال، هميشه اميد داشتيم تا روزي بتوانيم يك بازي را در مقابل دنيا بگذاريم كه قصه‌ي تايوان را تعريف مي‌كند.»

آن‌ها ادامه مي‌دهند: «تا قبل از Detention بازي‌هاي زيادي نبودند كه به تاريخ تايوان بپردازند. از زمان عرضه‌ي اين بازي، ديديم كه ديگر بازي‌سازان تايواني هم جرات پيدا كرده‌ند تا سراغ قصه‌ها و موضوعات و مشكلات مختلفي بروند. البته كه ما مستقيما اين تغيير را به Detention ربط نمي‌دهيم، ولي خوشحاليم كه صنعت بازي تايوان متنوع‌تر شده است.»

در حال حاضر، استوديوي Red Candle Games بازي Devotion را پشت سر گذاشته و ساخت پروژه‌ي ديگري را شروع كرده است. آن‌ها مي‌گويند: «پس از ساخت دو بازي ترسناك، تصميم گرفته‌ايم تا چيز متفاوتي بسازيم. براي همين فعلا مشغول آزمون و خطا روي سبك‌هاي مختلف هستيم. به عنوان يك استوديوي مستقل، مي‌خواهيم راه‌هاي جديدي كشف كنيم تا تجربه‌هاي جالب و درگيركننده‌اي براي مخاطب بسازيم. البته كه شايد ايده‌ي شگفت‌انگيزي در استوديو مطرح شود كه به درد بازي‌هاي ترسناك بخورد و دوباره يك بازي ترسناك بسازيم.»

بازي Devotion

استوديوي Red Candle Games نمي‌خواهد درباره‌ي بازي Devotion و بازگشت آن به استيم صحبت كند و نظري قطعي ارايه دهد. با اين حال، گيم‌اسپات در مصاحبه‌اش با اين استوديو، به بيانيه‌ي منتشر شده از سوي آن‌ها اشاره و سوالي درباره‌ي آن مطرح كرده است. در اين بيانيه آمده كه «در آينده، اگر افراد حاضر شوند نگاهي منطقي و عاقلانه به اين بازي داشته باشند و به ما اين اجازه را دهند تا دوباره به آن‌ها اعتماد كنيم، استوديوي Red Candle عرضه‌ي دوباره‌ي Devotion را بررسي خواهد كرد.» گيم‌اسپات پرسيده است كه منظور آن‌ها از نگاه عاقلانه چيست. سازندگان Devotion هم در پاسخ گفته‌اند كه منظور آن‌ها اين است افراد اين موضوع را درك كرده باشند كه از نظر منطقي، و با نگاهي به محتوا و موضوع و پيغام بازي، به هيچ نمي‌توان اين نتيجه‌گيري را كرد كه هدف بازي ايجاد درگيري‌هاي سياسي يا چيزي شبيه آن باشد. در اين صورت عرضه‌ي دوباره‌ي بازي را بررسي خواهند كرد.

واضح است كه سازندگان Devotion دل خوشي از مردم خود ندارند.

چند وقت پيش يوروگيمر در مقاله‌اي گفته بود كه جواز كسب و تجارت استوديوي Red Candle Games توسط دولت چين از آن‌ها گرفته شده است.

منبع: GameSpot

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۰:۴۰ ] [ محمد ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی